2013. január 25., péntek

folttisztítás tesztelve

Tegnap az oviban paradicsomos káposzta volt. :)
Természetesen Leus az egyik gyöngyös pulcsijába ment és, hát Murphy, hogy a paradicsomos káposzta  landolt is a pulóveren. Több kis foltban, szépen szétterülve az egész pulcsi elején.

Na a puding próbája az evés!
Itt volt az alkalom, hogy bedobjam a pólót a "mélyvízbe" és leteszteljem folttisztítás terén.

Töményen öntöttem egy kis folteltávolítót (konkrétan vanisht, abból is a fehér ruhára valót, mert csak az volt itthon) minden kis foltocskára.
Persze a folteltávolító folyadék aztán ment mindenhová, gyöngyökre rajzokra, festésre...
Nem bántam. Gondoltam inkább most derüljön ki, itthon, a saját pólónkon, az igazság...

Fél óra tömény áztatás, majd tiszta víz, utána mosás mosógéppel 30 fokban és a pulcsi tökéletesen tiszta és foltmentes lett. A gyöngyöknek semmi bajuk, a festéket nem szedte ki a vegyszer, színek olyanok, mint eredetileg.

Szóval a ruha jól vizsgázott.
Mivel ezek a ruhák nagyrészt 4-10 éves gyerekeknek készülnek, azt hiszem az egyik sarkalatos pont a tisztítás. A folt meg, egyáltalán nem ritka jelenség ebben a korosztályban, úgyhogy örülök, hogy jól vizsgázott a kis sárkányos póló.

Összegezve:
Mosás kifordítva, mosógépben, 30 fokon (de szerintem a 40 fokot is bírják), folttisztítás mehet, vasalás kicsit macerás a gyöngyök miatt, de kifordítva még az is lehetséges. :)


Azért titkon örülök, hogy nem ment tönkre, kicsit sajnáltam volna ezeket a cuki sárkányokat. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése